• شاخه: طراحی    ::    بازدید: ۱۰۷۳
  • ۱

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره بیست و ششم

آزمایش کاربردپذیری = گروه کانونی

هنگامی که می خواهیم بازخوردهای کاربران را جمع آوری کنیم، آزمایش کاربردپذیری و گروه کانونی اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند، در صورتی که اهدافشان کاملا متفاوت است.

گروه کانونی چیزهایی که کاربر می گوید را ارزیابی می کند: گروهی از افراد به منظور گفتگو راجع به احساسات، گرایش ها و افکارشان روی یک موضوع مشخص جمع می شوند تا انگیزه ها و ترجیحاتشان مشخص شود.

آزمایش کاربردپذیری، از سوی دیگر، با مشخص کردن یک سری کار کلیدی برای کاربران و تجزیه و تحلیل کارایی و تجربه ایشان، درباره مشاهده و نظارت بر اینکه افراد چگونه یک محصول را در عمل استفاده می‌کنند است.

 

UX26

همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

یک واکنش

  1. ادامه بدید! عالییییییییی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *