چطوری گوگل را وادار کنیم ما رو دوست داشته باشه؟

وقتی گوگل خزنده‌های خودش رو می‌فرسته سراغ سایت شما، فاکتورهای زیادی رو در نظر میگیره که نسبت به ارزش وب سایت شما، اونو Index میکنه. محتوای وب سایت ما یکی از مهم‌ترین بخش‌های اون‌ها هست و باید به گونه‌ای باشه که گوگل بفهمه باید در چه کلمات و کلیدوآژه‌هایی شما را به دنیا معرفی کنه. این چند مورد زیر رو رعایت کنید مطمئنا بازخورد خوبی می‌گیرید و روی سئوی شما تاثیر به سزایی داره.

برای انسان‌ها بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر
این جمله رو خیلی شنیدیم برای همین دزست هم هست. سعی کنید کاربران زیادی، زمان زیادی را در وب سایت شما سپری کنند. چه چیزی کاربران را با وب سایت شما درگیر میکند؟ دنبال همان بروید نه دنبال چیزی که گوگل از شما می‌خواهد.

کاربران خودتون رو درگیر کنید
محتوا تولید کنید و از استفاده از کلیدوآژه هراس نداشته باشید. کاربران خود را بوسیله‌ی محتوای اصل و ناب درگیر وب سایت کنید. این بهترین روش برای ارزش دهی به کاربر است. برای شروع به نوشتن باید سعی کنید بفهمید که چه چیزهایی برای کاربران شما و در حوزه شما مفید است.

یکتا و خاص باشید
سعی کنید کپی نکنید، یعنی اصلا کپی نکنید. چون هیچ فرقی با بقیه ندارید و هیچ ارزشی برای کاربر تولید نمی‌کنید. پس در بهترین و عالی‌ترین حالت ممکن پشتِ سر اون کسی که ازش کپی کردید قرار می‌گیرید.

محتوای با کیفیت حرف اول و آخر را میزند
اگر پروژه تولید محتوای خود را با قیمت کمی برون سپاری می‌کنید پس منتظر معجزه نباشید چون هیچ وقت محتوای ناب گیرتان نمی‌آید. باید با تیمی مجرب کار کنید و پول خوبی بپردازید تا نتیجه بگیرید. اگر خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید پس منتظر چه هستید؟

محتوا همیشه باید در دسترس باشد
سعی کنید بخش ها و محتوای مهم وب سایت خود را سریعن در اختیار کاربر قرار دهید تا کاربر مجبور نشود برای رسیدن به هدف خود چندین صفحه را پیمایش کند. به کاربران اجازه دهید با آسانی به محتوای مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

از کلیدواژه های صحیح استفاده کنید
سعی کنید از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید کاربران خودتان از آن‌ها استفاده می‌کنند. استفاده بیش از حد از کلمات و کلیدواژه‌هایی که به درد شما و کاربرانتان نمی‌خورد باعث پیچیدگی وب سایت شما می‌شود و هیچ ارزشی برای کاربر ندارد.

اگر دقت کرده باشید در تمامی نکات بالا، کلمه کاربران بیشتر به چشم می آید چرا که ما انسان هستیم و برای انسان‌ها طراحی و توسعه می‌کنیم. پس سعی کنید ارزش های بیشتری برای انسان ها تولید کنید تا روبات‌ها. هرچه محتوای وب سایت شما غنی‌تر باشد کاربران وفاداری خواهید داشت.

امین ضیا

کارم طراحی رابط کاربریه، ولی دوست دارم در حوزه منابع انسانی و وصل کردن نیروی فنی و متخصص به کارفرمای خوب، کار کنم و تمامی تلاشم رو هم میکنم که این کار رو به بهترین شکل انجام بدم. همیشه در حال یادگیری هستم و چیزایی رو که بلدم با همه به اشتراک میزارم . شاید در یک پست بلاگ و یا در قالب کلاس های آموزشی. همیشه میتونید با یه هدیه کوچیک خوشحالم کنید #صرفاجهت‌اطلاع

همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

۲ واکنش

  1. علی گفت:

    ممنون جالب بود امیر جان

  2. سیاوش گفت:

    سلام
    ممنون استفاده بردیم
    (منم مثل شما از دانشگاه متنفرم(هنوز نرفتم:d))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *